PCB milling

 | تاریخ ارسال: 1400/10/20 | 
(PCB milling ( printed circuit board
 
یکی از ابزار های کاربردی و بسیار مهم در دنیای برق و الکترونیک دستگاه های چاپ مدار میباشند.این پرینتر ها انواع مختلف با روش کارهای متفاوتی دارند. یکی از معروف ترین و کاربردی ترین نوع این پرینتر ها PCB milling machine میباشند.

نمونه ای از روش کار دستگاه(برای مشاهده ویدئو روی لینک زیر کلیک کنید)


اجزاء اصلی این دستگاه
 
 ماشین CNC : اصلی ترین بخش این دستگاه ها، ماشین CNC میباشد. CNC فرم کوتاه شده عبارت Computer Numerical Control و به معنی کنترل عددی رایانهای میباشد. این دستگاه شامل یک مینی کامپیوتر یا میکرو کامپیوتر میباشد که در اصل به عنوان واحد کنترل دستگاه عمل کرده و تا حد امکان مدارهای سخت افزار اضافی در واحد کنترل حذف شده است. این کامپیوتر وظیفه ارسال برنامههای لازم جهت برش و یا حک فلزات و غیر فلزات را بر عهده دارد. در واقع، تمام مراحل انجام کار و ابعاد نهایی قطعات از طریق کامپیوتر به دستگاه ارسال میشود. به همین دلیل برش CNC را میتوان مانند یک ربات دانست که با برنامهریزی کار کرده و از دستورالعملهای شما پیروی مینماید.
 
 آپشن های اختیاری شما که با نوجه به نیاز سنجی هایتان میتوانید اضافه کنید.

روش کار
برد خام مسی در داخل این دستگاه قرار داده میشود و دستگاه با توجه به طراحی ای که در نرم افزار انجام شده است شروع به تراشیدن و دریل کردن برد خام میکند و مدار مطلوب مارا با استفاده از ماشین CNC میسازد.

نمونه های تولید شده
از این دستگاه نمونه های مختلفی در اندازه ها و کاربرد های متفاوت در دنیا ساخته شده
است. اما متاسفانه هنوز نمونه ی تولید داخل کشور از این دستگاه ساخته نشده و با توجه به اینکه این ماشین ها مورد نیاز بسیار از صنعتگران و متخصصین حوزه الکترونیک میباشد فرصت بسیار مناسب و بکری برای شما دانشجوی کارشناسی میباشد تا ضمن رفع نیازی که در داخل کشور وجود دارد توانایی و آگاهی خودرا در فضای کار عملی و تولید محصول نیز بالا ببرید
رنج قیمتی این دستگاه از حدود 50 میلیون ریال برای نمونه های کوچک و تا 2 میلیارد ریال و حتی بیشتردر نمونه های بزرگ با توجه به کاربرد و قابلیت های آن متغییر است.
یکی از نهادهایی که خواهان این دستگاه است خود دانشگاه امیرکبیر میباشد و در صورت قابل توجیه بودن محصول نهایی این دستگاه داخل دانشگاه مستقر خواهد شد.

نمونه محصول های تولید شده در دنیا

دروس پیشنیاز برای تولید این محصول
 مدار 1
 مدار 2
 آزمایشگاه مدار
 الکترونیک 1
 الکترونیک 2
 آزمایشگاه الکترونیک 1 و 2
 کنترل
 میکروپروسسور
 ماشین 1
 ماشین 2
 نرم افزار Solidworks
 نرم افزار Altium

تخصص افراد حاضر در تیم

ماهیت این پروژه بیشتر الکترونیکی و مکانیکی میباشد. لذا توصیه میشود تیم متشکل از
دانشجویان گرایش بیوالکتریک و بیو مکانیک تشکیل شود.

دفعات مشاهده: 547 بار   |   دفعات چاپ: 134 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر