آبسلانگ هوشمند1

 | تاریخ ارسال: 1400/10/20 | 

آبسلانگ هوشمند (smart tongue depressor)
 
آبسلانگ ابزاری است که پزشکان به وسیله آن قسمت انتهایی دهان)حلق( را معاینه میکنند.آبسلانگ ساختار بسیار بدیهی و ساده ای دارد. درواقع یک مانعی است برای کنار زدن زبان تا ته حلق با چشم دیده شود.
اما آبسلانگ هوشمندی که هدف این پروژس مقداری پیچیده تر است و قرار است کاربرد بیشتری از مانع بودن داشته باشد. به شکلی که با استفاده از علم الکترونیک بتوان دیتا های بیشتری مانند تصویر از ناحیه مورد نظر، دما سنجی، کیت تشخیص و نمونه برداری و ... داشته باشد


 

 
اجزاء این دستگاه
 تولید تصویر و تصویر برداری: پزشک نیازمند این است وضعیت گلوی بیمار را بررسی کند لذا میتوان با طراحی و کارگذاری تجهیزات تصویر برداری،تصویری از حلق بیمار ثبت کند.
 دماسنجی: یکی از آپشن هایی که میتوان به آبسلانگ اضافه کرد بحث دماسنجی و ثبت دمای بدن بیمار است. که میتوان با طراحی و کارگذاری کیت های دماسنجی این امکان را به آبسلانگ اضافه کرد.
 تولید نرم افزار/اپلیکیشن و همچنین انتقال دیتا: بعد از اینکه دیتا ها دریافت شد،حال نیاز مند بستری هستیم که این دیتا ها را جمع آوری و به روی device در اختیار پزشک)موبایل، لپتاپ و ...(منتقل کند. این بخش نیازمند برنامه نویسی و همچنین طراحی و کارگذاری کیت های مخابراتی دیتا بر روی آبسلانگ میباشد.

روش کار
همانطور که گفته شد آبسلانگ معمولی صرفا مانعی است برای جلوگیری از مزاحمت زبان در هنگام معاینه. اما درآبسلانگ هوشمند قرار است به جای معاینه بصری که به دلیل شرایط در مدت زمانی کوتاهی باید صورت گیرد، خود دستگاه اطلاعات مورد نیاز پزشک را با استفاده از کیت الکترونیکی ثبت، و به پزشک منتقل کند. در صورت انتخاب این محصول به عنوان پروژه کارشناسی با تکیه بر این ایده ها و ایده های جدید خود ، میتوانید این محصول پرکاربرد و پرطرفدار در جامعه پزشکی را ساخته و به مرحله تولید انبوه برسانید
نمونه های تولید شده از آبسلانگ هوشمند این ایده کاملا نو است و هنوز در هیچ جای دنیا تولید نشده و با توجه به نیازی که وجود دارد،فرصت بسیار مناسبی برای شما دانشجویان میباشد تا ضمن رفع نیاز دنیای پزشکی محصولی تولید کنید که خواهان زیادی دارد.

دروس پیشنیاز برای تولید محصول

 
 مدار 1
 مدار 2
 آزمایشگاه مدار
 الکترونیک 1
 الکترونیک 2
 آزمایشگاه الکترونیک 1 و 2
 پردازش تصویر
 میکروپروسسور
 ابزار دقیق و اندازه گیری
 تجهیزات پزشکی
 کارگاه تجهیزات پزشکی

تخصص افراد حاضر در تیم
ماهیت این پروژه بیشتر الکترونیکی است. لذا توضیه میشود تیم حاضر در این پروژه متشکل از 3 نفر از گرایش بیوالکتریک باشد.و هرکدام قسمتی از اجزاء تشکلیل دهنده)تولید تصویر،دماسنجی،تولید نرمفزار/اپلیکیشن( را بعهده بگیرند و تقسیم کار کنند.

دفعات مشاهده: 439 بار   |   دفعات چاپ: 53 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر