همایش تخصصی فرماندهان بسیج خواهران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1400/10/28 | 

همایش تخصصی فرماندهان بسیج خواهران با محوریت سبک زندگی فاطمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حجت الاسلام شاهانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان بسیج ادارات و کارمندان اقشار سپاه حضرت محمد رسول الله در این مراسم گفت: باید بستری فراهم کنیم تا تمام اقشار جامعه به خصوص دختران و زنان با زوایای مختلف زندگی حضرت فاطمه (س) آشنا شوند که بسیج در این زمینه نقش بسیار پررنگی دارد.
وی افزود: زن مسلمان و زن نمونه نقش های گوناگونی در جامعه دارد درست است که برجسته ترین نقش زنان ، نقش مادری بشمار می رود اما زنان در جامعه نقش های مختلفی دارند که باید بسیج زنان این نقش ها را نیز در جامعه تبیین کند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان بسیج ادارات و کارمندان اقشار سپاه حضرت محمد رسول الله خاطرنشان کرد: هیچ موضوعی نباید نقش مادری را مخدوش کند اما زنان باید با عفاف و حجاب  در اجتماع حضور داشته باشند. 
حجت الاسلام شاهانی اظها رداشت: نقش مادری بسیار مهم است و باید در جامعه برجسته شود چراکه مادران خوب در جامعه موجبات تربیت فرزندان خوب را فراهم می کنند.


خانم مینا خانی معاون بسیج زنان ادارات و کارمندان سپاه حضرت محمدرسول الله نیز در این مراسم گفت: ما در بسیج زنان اولویت هایی از جمله حفظ کانون خانه و خانواده با سبک زندگی اسلامی، آموزش مهارت های زندگی در راستای افزایش ازدواج و کاهش طلاق و ... را مورد توجه قرار داده ایم و برنامه های این نهاد نیز براساس این اولویت ها طراحی و اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: تحقق دولت اسلامی بدون در نظر گرفتن سبک زندگی اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی میسر نخواهد شد .همچنین در این معاونت در خصوص موضوع سبک زندگی اسلامی فعالیت های مختلفی انجام داده ایم و برای تبیین این موضوع برنامه ریزی های گسترده ای صورت گرفته است.
خانم بیابانی مسئول سازمان بسیج زنان کشور نیز در این مراسم گفت: نقشه راه ما بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است بنابراین برنامه های این سازمان را براساس این بیانیه تعریف کرده ایم.
وی افزود: زنان در دوران دفاع مقدس بسیار نقش پررنگ و تاثیر گذاری داشتند و باید تلاش شود که این نقش زنان در جامعه امروز نیز معرفی شود.
مسئول سازمان بسیج زنان کشور خاطرنشان کرد: در محورهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جایگاه و نقش آفرینی زنان بسیار مشخص است بنابراین باید برنامه ریزی صورت گیرد تا زنان در تمامی این محورها نقش آفرین باشند.
بیابانی اظهار داشت: هویت اسلامی و انسانی آحاد جامعه مرتبط با سبک زندگی است بنابراین زنان نقش بسزایی در تجلی این موضوع دارند.
وی عنوان کرد: زنان و مادران در ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی بسیار موثر هستند، بنابراین باید بستری فراهم شود که زنان هرچه بیشتر با موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی آشنا شوند.
مسئول سازمان بسیج زنان کشور گفت:  زنان و مادران امروز می توانند فرهنگ شجاعت، شهامت و استکبار ستیزی را به نسل آینده منتقل کنند.
گفتنی است، خانم دکتر عبدالباقی استاد دانشگاه و کارشناس علوم قرآنی نیز در این مراسم درخصوص زوایای زندگی حضرت زهرا(س)، سبک زندگی ایشان، زنان و سبک زندگی اسلامی سخنانی را بیان کردند.