معرفی دانشکده

 | تاریخ ارسال: 1398/8/25 | 

در سال‌های اخیر پیشرفت در زمینه‌ی مراقبت های پزشکی بسیار چشمگیر بوده است. ازجمله علل اصلی آن می توان پیوند بین دو فضای علمی مهندسی و پزشکی را برشمرد. با توجه به نگرشهای گوناگون فضای پزشکی و مهندسی، همکاری این دو منجر به نتایج مفید و پرثمری گردیده است.
دانشکده مهندسی‌پزشکی دانشگاه صنتعی‌امیرکبیر به عنوان اولین دانشکده مهندسی‌پزشکی کشور و تنها دانشکده مستقل مهندسی پزشکی در دانشگاههای دولتی محور اصلی آموزشی- تحقیقاتی حوزه آکادمیک مهندسی‌پزشکی در کشور است.
 
در بعد آموزشی دانشکده مهندسی‌پزشکی دارای چهار گروه آموزشی بیوالکتریک،‌ بیومکانیک،  بیومواد ومهندسی بافت است که هر چهار گروه آموزشی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تربیت دانشجویان مشغول هستند. دانشکده مهندسی‌پزشکی به طور متوسط سالانه در حدود ۱۴۰ دانشجوی کارشناسی، ۱۲۵ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۲۵ دانشجوی دکترا در گرایشهای بیوالکتریک، بیومکانیک، بیومواد و مهندسی بافت پذیرش می‌نماید که از لحاظ کمی و کیفی از بالاترین جایگاه آموزشی برخوردار است.  
دانشکده مهندسی پزشکی با حضور بیش از ۳۷ عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت به تربیت دانشجویان در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی مشغول است. اعضای هیئت‌علمی این دانشکده فارغ‌التحصیلان کشور ایران و سایر کشورهای دنیا هستند که این تنوع باعث شده است تا عمده محورهای تحقیقاتی و آموزشی به روز دنیا مدنظر قرار گیرند.

دفعات مشاهده: 4833 بار   |   دفعات چاپ: 341 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر