تولید سمعک دیجیتال برای بار اول در ایران توسط یک شرکت دانش بنیان واقع در مرکز نوآوری دانشکدۀ مهندسی پزشکی

 | تاریخ ارسال: 1402/9/5 | 
پژوهشگران دانشکده مهندسی پزشکی موفق شدند به دانش فنی تولید سمعک دیجیتال دست یابند. 

فناوری سمعک دیجیتال، برای اولین بار در ایران، توسط شرکت دانش بنیان سامانه های زیست-پزشکی آرنیکا در مرکز نوآوری دانشکدۀ مهندسی پزشکی بومی سازی گردیده و در مرحلۀ تولید انبوه قرار دارد.

سمعک های دیجیتال دارای فناوری بسیار پیچیده ای هستند که به متخصصان شنوایی سنجی امکان می دهد که میزان قدرت تقویت کنندگی سمعک را در باندهای فرکانسی مختلف، با توجه به نیاز فرد کم شنوا، تنظیم کنند. پیچیدگی کار از آنجا ناشی می شود که سخت افزار الکترونیکی سمعک باید پردازش های مورد نیاز برای سمعک را با توان مصرفی بسیار کم انجام دهد تا هزینۀ تعویض باتری برای بیمار کاهش یابد. همچنین، مدار الکترونیکی سمعک باید بسیار کم نویز باشد و بتواند با ولتاژ ۱ ولتی باتری سمعک کار کند. بدنه سمعک باید از مواد زیست-سازگار بوده و دارای طراحی مکانیکی ظریف و پیچیده ای است. همۀ این چالش ها باعث شده است، در حال حاضر تمام سمعکهای مورد نیاز از خارج از کشور تامین گردد و این اولین بار است یک سمعک دیجیتال در ایران طراحی شده و به تولید انبوه رسیده است.

سمعکهای دیجیتال برای اینکه برای بیماران شخصی سازی شوند، نیاز به یک دستگاه تنظیم و یک نرم افزار برنامه ریزی سمعک دارند که آنها هم برای بار اول توسط شرکت سامانه های زیست پزشکی آرنیکا طراحی و ساخته شده است. برای اطلاعات بیشتر به وبگاه  www.arnicasystems.com مراجعه فرمایید.

https://www.aparat.com/v/۲ei۱t
 


دفعات مشاهده: 469 بار   |   دفعات چاپ: 46 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر